فروش و ارائه خدمات تخصصی ردیابی

021-88012637

09129342927

شنبه-پنج شنبه: 9 الی 18

پشتیبانی مشتریان 24/7

info@kinggps.ir

ارتباط با ما

کاربرد ردیاب در صنایع مختلف

امروزه بدلیل گسترش صنایع و کارخانجات مختلف و توسعه مشاغل متعدد، مدیریت ناوگان و کنترل دقیق پرسنل و وسایل نقلیه به یکی از دغدغه های بزرگ مدیران و کارفرمایان مبدل شده است. از این رو می توان استفاده از جی پی اس و یا ردیاب را راه حلی اساسی برای حل این مشکل قلمداد کرد. ردیاب یا GPS در حقیقت یک سیستم موقعیت یاب در سطح جهان است و عملکرد اصلی آن تعیین موقعیت اشخاص یا اشیاء در هر زمان است که هدف از این کار ایجاد امنیت و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی است. استفاده از ردیاب یا جی پی اس کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به یافتن مکان ها بطور دقیق، عملکرد مطلوب در شرایط و موقعیت های دشوار، ضد سرقت بودن، سرعت بالا و … اشاره کرد.

در دنیای امروز استفاده از این فناوری امری متداول است و تقریباً تمامی صنایع برای مدیریت دقیق ناوگان خود از ردیاب استفاده می کنند. هر یک از صنایع و مشاغل با توجه به شرایط منحصر بفرد خود از ردیاب و یا جی پی اس استفاده می کنند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد جی پی اس در صنایع خودرو سازی

بکارگیری ردیاب در این صنایع بسیار مهم و ضروری است. اصلی ترین عملکرد جی پی اس در خودرو، جلوگیری از به سرقت رفتن آن و تأمین امنیت ماشین می باشد. امروز با استفاده از جی پی اس امکان دسترسی همیشگی به موقعیت مکانی خودرو، امکان کنترل از راه دور ماشین و تعیین نمودن منطقه امن وجود دارد. مزایای نام برده شده بیشتر متوجه رانندگان و صاحبان خودرو است. مزایای مهم استفاده از جی پی اس برای خودروسازان، بهینه سازی خودروهای تولیدی با استفاده از اطلاعات دریافت شده مهم از طریق ردیاب مانند سرعت، مقدار مصرف سوخت، مسیر حرکت و … می باشد.

کاربرد جی پی اس در صنایع حمل و نقل و باربری

از مهم ترین کاربردهای ردیاب، بکارگیری آن در صنایع حمل و نقل و باربری می باشد. بسیار حائز اهمیت است که مدیران صنایع حمل و نقل، سرعت، مسیر و هزینه های سوخت وسایل نقلیه را بررسی و ارزیابی کنند و رانندگان را نیز برای بهبود کارکردشان حمایت نمایند. استفاده از جی پی اس موجب مدیریت دقیق و حرفه ای ناوگان حمل و نقل خواهد شد. می توان بوسیله ردیاب زمان سفر را کنترل و زمان ورود و خروج را بررسی نمود. همچنین امکان بررسی مسیرهای طی شده و نیز صحت عملکرد راننده از نظر سرعت و مسیر توسط GPS وجود دارد. از طرفی بوسیله جی پی اس می توان از وضعیت کالاها آگاهی کامل داشت و بخوبی ناوگان حمل و نقل را کنترل و نظارت کرد. در واقع نصب ردیاب بر روی خودروهای حمل و نقل کالا هم برای مدیران جهت ارزیابی رفتار و موقعیت رانندگان بسیار مناسب است و هم موجب ایجاد آسودگی خاطر مشتریان بدلیل آگاهی داشتن از وضعیت و موقعیت کالای خود می شود. به عبارت دیگر می توان مهم ترین مزایای بکارگیری از جی پی اس را در صنایع حمل و نقل، باربری و توزیع و پخش، کاهش یافتن هزینه های سوخت خودروها، گزارش دقیق ردیابی حاوی اطلاعات کافی و کنترل رفتار رانندگان نام برد.

کاربرد جی پی اس در صنایع پزشکی

امروزه با گسترش تکنولوژی های پزشکی، استفاده از ردیاب نیز به کمک پزشکان و متخصصان آمده و به آنها در مسیر درمان بیماران و روند کنترل وضعیت بیماران تا بهبود کامل آنها کمک می کند. با استفاده از جی پی اس، حرکت بیمارانی که عمل جراحی داشته و یا مشکل حرکت دارند ثبت می شود و به پزشکان کمک می کند تا از روند درمان بیماران تحلیل بهتر و دقیق تری داشته باشند. ردیاب شخصی با کمک فرمان صوتی به افراد نابینا هم کمک می کند تا مسیر خود را پیدا کنند.

از دیگر کاربردهای ردیاب های شخصی، ردیابی سالمندان و افراد مسن، ردیابی افرادی با بیماری های خاص، ردیابی کودکان و دیگر اعضای خانواده، ردیابی حیوانات خانگی و … است.

کاربرد جی پی اس در سایر صنایع

استفاده از جی پی اس و موقعیت یاب های ماهواره ای در صنایع هوانوردی نیز بسیار مهم و حیاتی است. اصلی ترین کاربرد ردیاب در این صنایع، مسیریابی در صنایع سخت و صعب العبور جوی است. استفاده از جی پی اس به خلبانان این امکان را می دهد که در هر شرایط و مسیری، موقعیت خود را تعیین کرده و سالم در مقصد مورد نظر فرود بیایند.

جی پی اس های ماهواره ای در کشاورزی نیز کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال می توان با کمک جی پی اس، در زمین های کشاورزی بسیار بزرگ با چندین هکتار مساحت، نقاط لازم را سم پاشی کرد و یا با توجه به داده های ماهواره ای در زمان کشت و آبیاری در شرایط جوی مناسب، این فعالیت ها را انجام داد تا بهترین نتیجه دریافت شود.

در نهایت می توان به این نکته اشاره کرد که کاربرد جی پی اس تنها معطوف به صنایع خاصی نیست و در تمامی صنایع و مشاغل به طرق مختلف کاربرد دارد. استفاده از ردیاب ها بدلیل مزایای فوق العاده و نتایج دقیق در صنایع مختلف متداول است بطوریکه نیاز به جی پی اس در شرایط مختلف برای صنایع گوناگون بر هیچ کس پوشیده نیست.