فروش و ارائه خدمات تخصصی ردیابی

021-88012637

09129342927

شنبه-پنج شنبه: 9 الی 18

پشتیبانی مشتریان 24/7

info@kinggps.ir

ارتباط با ما

اجزا و ساختار داخلی انواع ردیاب خودرو و ردیاب شخصی

امروزه استفاده از انواع ردیاب خودرو و ردیاب شخصی در انواع مراکز صنعتی و تولیدی، امری بسیار رایج و متداول است. مدیریت دقیق و حرفه ای ناوگان در هر لحظه، موقعیت و شرایطی موجب می شود که راندمان کاری بالاتر رود و از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود. همین موضوع به بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش کسب و کار و افزایش راندمان کاری کمک شایانی می کند. با کمک ردیاب ها کارفرمایان و مدیران کسب و کارها می توانند ناوگان خود شامل حمل و نقل و پرسنل خود را نظارت و کنترل کنند و بر آنها اشراف داشته باشند.

با رشد روزافزون علم و تکنولوژی در حیطه تولید و ساخت این محصولات، اندازه آنها کوچکتر، وزن آنها سبک تر و قابلیت های آنها افزایش می یابد. همین امر موجب شده که این قبیل محصولات کاربرد راحتی داشته باشند و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. در ادامه به بررسی اجمالی مهم ترین اجزای بکار رفته در ردیاب های شخصی و خودرو خواهیم پرداخت.

تراشه gps

تراشه gps توسط آنتن های خارجی و یا داخلی دستگاه با توجه به مدل ردیاب، اطلاعات مربوط به موقعیت و مکان خودروی مورد نظر را از ماهواره های جی پی اس دریافت نموده و به پردازنده مرکزی می فرستند. این تراشه های جی پی اس انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. معروف ترین تراشه ای که در انواع ردیاب های خودرو مورد استفاده قرار می گیرد تراشه Sirf است و بسیار کارآمد و با کیفیت می باشد.

تراشه gsm

تراشه gsm در واقع عملکردی همچون تلفن همراه دارد و می باید یک الی دو سیمکارت درون آن قرار گیرد. پس از آن می توان توسط این چیپ به دریافت و یا ارسال تماس و یا پیامک پرداخت. برخی از این تراشه ها نیز قابلیت بکارگیری سرویس gprs سیمکارت را دارا می باشند و امکان ارسال و یا دریافت اطلاعات توسط اینترنت سیمکارت وجود دارد.

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی در واقع یک میکروچیپ است و عملکرد و کارکرد دستگاه را مدیریت می نماید و متمایز کننده هر ردیاب از ردیاب دیگر است. تنظیمات گوناگونی در این پردازنده مانند مقصد ارسال اطلاعات ردیابی، نحوه ارسال آنها، مدت زمان ارسال آنها، محدوده های جغرافیایی و … انجام می شود.

ردیاب سیم کارتی خودرو

ردیاب سیم کارتی خودرو در حقیقت به برخی از دستگاه‌های ردیاب GPS اطلاق می شود که در آنها محلی برای قرار گرفتن سیمکارت تعبیه شده است. همانطور که پیش تر گفته شد این ردیاب ها شامل بخش  GPS ردیاب سیم کارتی خودرو، بخش GSM ردیاب سیم کارتی خودرو، بخش پردازنده ردیاب سیم کارتی خودرو و همچنین بخش تامین انرژی (برق) و مدار صوتی می باشند.

استفاده از ردیاب های مختلف، هم ردیاب شخصی و هم ردیاب خودرو بدلیل قابلیت ها و امکانات بسیاری که در اختیار ما قرار می دهند بسیار مهم، ضروری و موثر است. هدف اصلی بکارگیری ردیاب ها، تأمین امنیت و افزایش بازده کسب و کار است. مدیریت ناوگان بصورتی دقیق و تخصصی، امروزه امری اجتناب ناپذیر است و لازم است که تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار آن را در دستور کار خود قرار دهند.

با توجه به توسعه سریع صنایع، کارخانجات، مراکز تولیدی و صنفی، استفاده از تجهیزات و امکانات امنیتی حرف اول را می زند و می توان ردیاب های خودرو و شخصی را پیشگام در این عرصه نامید. مدیریت ناوگان با کمک ردیاب ها با کیفیت هر چه تمام تر صورت می پذیرد و مسئولان و کارفرمایان امکان رصد و نظارت بر زیرمجموعه های خود را بطور دقیق پیدا می کنند. ساختار فیزیکی قدرتمند و در عین حال کوچک و قابل حمل ردیاب ها نیز بخوبی نشان می دهد که انواع زدیاب شخصی و ردیاب خودرو، انتخاب هایی ایده آل برای مدیریت ناوگان بصورتی دقیق و بهینه است.